-

-

24 Σεπ 2009

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 24/9/09
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΙΓΑΛΕΩ



ΓΙΑ ΤΟ 2008

Ένα βήμα πριν απ’ την κατάρρευση, η διοίκηση Καλογερόπουλου με τον ετήσιο Ισολογισμό - Απολογισμό (2008) που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 17 Οκτώβρη, απεικονίζει με σαφήνεια την κατάσταση που έχει οδηγήσει τον Δήμο, κατάσταση που έγκαιρα και έγκυρα έχουμε περιγράψει στις ανακοινώσεις μας, σε τοποθετήσεις μας, σε συζητήσεις εντός και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου. Απουσία σχεδιασμού και αναπτυξιακής προτεραιότητας, πελατειακή διαχείριση, υπερβολική χρέωση ,χωρίς αγορές γης, του Δήμου.
Ο Απολογισμός του 2008 παρουσιάζει μια μείωση , από το 2007, 3.000.000€ στις επενδύσεις, ενώ η σχέση μισθών προς επενδύσεις (έργα και αγορές) ξεπερνά το 80% - 20%. Δείγμα της τραγικής απουσίας αναπτυξιακού σχεδιασμού και των εκατοντάδων πελατειακών προσλήψεων, που δεν βελτίωσαν στο ελάχιστο τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους δημότες και αυτό το γνωρίζουν από την καθημερινή τους ζωή όλοι οι Αιγαλεώτες.
Εντυπωσιακή είναι η αύξηση του «κρυφού χρέους» κατά 10.000.000€ από οφειλές σε εργαζόμενους που διεκδικούνται δικαστικά, με τις πρώτες αποφάσεις να δικαιώνουν απολύτως τους εργαζόμενους. Τα 4.500.000 € από αυτά είναι για οφειλές (δεδουλευμένων) εργαζομένων με διάφορες ευέλικτες μορφές εργασίας, που έγκαιρα είχαμε επισημάνει ως επερχόμενο αδιέξοδο της πελατειακής διαχείρισης των εργαζομένων από τον κ. Δήμαρχο και την δημοτική αρχή.
Παρά την προσπάθεια αλχημειών το «φανερό», σε διάφορους κωδικούς και υποσημειώσεις, χρέος ξεπερνά τα 15.000.000€ , όσα περίπου και τα δάνεια (16.000.0000€) που έχει πάρει ο κ. Καλογερόπουλος χωρίς να επενδύσει σε τίποτα, χωρίς αγορά ενός τετραγωνικού μέτρου γης.
Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα 3.112.900,42€ των τοκοχρεολυσίων που καταβλήθηκαν το 2008, το 90% είναι για εξυπηρέτηση δανείων (6+1) που έχει πάρει η Διοίκηση Καλογερόπουλου, με επαχθείς χρονικούς περιορισμούς. Συγκρίνετέ τα με τα πολυετή (επενδυτικά) χαμηλότοκα δάνεια αγορών γης, της διοίκησης Ανάπλασης-Μυστακόπουλου και την ευκολία εξυπηρέτησής τους.
Μέσα σε 6 χρόνια κατόρθωσε, από παντελή έλλειψη, προγραμματισμού και διαχειριστικής ικανότητας, να μετατρέψει την πρότυπη και κερδοφόρα Δημοτική Επιχείρηση, που του παραδώσαμε, σε προβληματική. Όταν σύμφωνα με τον νέο Νόμο θέλησε να την μετατρέψει σε Κοινωφελή, αναγκάσθηκε να πάρει δάνειο 500.000€ για εξόφληση των βασικών χρεών της.
Είναι φανερό ότι αυτή η Διοίκηση των χρεών, των παραπλανητικών προεκλογικών αφισών για τους πυλώνες και την κατασκήνωση της Ραφήνας, του «ατελείωτου» διαγωνισμού των 260 προσλήψεων - από το 2006 εκκρεμεί και πάει για το 2010 - της εγκατάλειψης και της υποβάθμισης - δείτε το χάλι της πλατείας Εσταυρωμένου (ΜΕΤΡΟ)- δεν μπορεί, καταδικάζει την πόλη.
Έχουν τελειώσει οι ελπίδες μας για βελτίωση της σημερινής διοίκησης και ελπίζουμε για το καλό του Αιγάλεω, σε μια ουσιαστική αλλαγή σελίδας που περιγράφουμε στους προγραμματικούς άξονες που έχουμε ήδη καταθέσει, στην αφύπνιση και ενεργοποίηση των πολιτών.

6 Σεπ 2009

ΚΑΛΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

• ΙΤΑΛΙΑ – ΝΑΠΟΛΙ

όπου αποτυπώνεται η αντίληψη ολοκληρωμένης χωρικής ανάπτυξης που έχει συμφωνηθεί από τους κοινωνικούς εταίρους και η ένταξη του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας, ως μιας δυνατότητας συγχρηματοδότησης μέρους αυτού του σχεδιασμού. Το Σύμφωνο Ανάπτυξης (Δέσμευση) της PROVINCIA DI NAPOLI και τη METROPOLITANA CITTA, που έχει εκπονηθεί μετά από μια συνεργασία των τοπικών κοινωνικών φορέων (Αυτοδιοίκηση / Διμερής εργοδοτών – εργαζομένων / Συναιτερισμοί / Αναπτυξιακές της Κοινωνικής Οικονομίας / χρηματοπιστωτικό σύστημα) διαρθρώνεται σε 50 Τοπικά Συμβούλια που έχουν ως κέντρο τις τοπικές αναπτυξιακές συμπράξεις, με κύριο αντικείμενο την τουριστική αξιοποίηση και τη διατήρηση της παραδοσιακής κληρονομιάς, αντιμετωπίζουν την όλη περιοχή ως ένα φυσικό και κοινωνικό πάρκο και έχουν κινητοποιήσει γι’ αυτό το σκοπό όλους τους βασικούς κοινωνικούς εταίρους και το τοπικό χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Πέραν της δικτύωσης και προβολής των τοπικών επιχειρήσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του, αφορά την προσπάθεια διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής στην περιοχή.
Αναπτύσσουν ειδικά προγράμματα κοινωνικής οικονομίας, τόσο για τη διαπολιτισμική συνεργασία και την ένταξη των μεταναστών –και τη δυνατότητα επαναπροώθησής τους στις πατρίδες τους– όσο για τη στήριξη των κοινωνικά ευπαθών ομάδων της περιοχής (μονογονεακές οικογένειες, άτομα με αναπηρία κλπ.) με δομές εμψύχωσης και υποστήριξη, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση, μέσα από τις συμμετοχικές κοινωνικές διαδικασίες και την εμπλοκή των τοπικών επιχειρήσεων, με την ανάδειξη της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, τόσο για την πρόσληψη όσο και την στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων.
Έχουν αναπτύξει ένα τοπικό μοντέλο χρηματοδότησης, ένα τοπικό ταμείο εγγυοδοσίας (Επαγγελματικό Ταμείο Επιχειρηματικής Ανάγκης - Πρακτικής Επιχειρηματικότητας-κοινωνικής αλληλεγγύης) που στηρίζει τις επισφαλείς, για το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, επενδύσεις, σε νέες επιχειρήσεις από άτομα αυτών των κατηγοριών. Παράλληλα, τους βοηθούν στην εκπόνηση των επιχειρηματικών σχεδίων και στη δικτύωση των επιχειρήσεών τους.
Έχουν δημιουργήσει «Σχολείο Επιχειρηματικότητας Κοινωνικής Οικονομίας», συμμετέχουν Επιμελητήρια-Σύνδεσμος Βιομηχάνων-Αναπτυξιακές Εταιρίες, που έχει εξάμηνη διάρκεια. Παράλληλα, καταγράφουν με περιφερειακές μελέτες, τις τάσεις στην αγορά και την κοινωνία και κατευθύνουν την κοινωνική επιχειρηματικότητα σε τομείς που έχουν ανάγκη νέων θέσεων εργασίας.
Σημαντικό ρόλο παίζει η χωρική προσέγγιση και ο ορθός χωροταξικός σχεδιασμός, η σύνδεση οικονομικού-κοινωνικού και οικονομικού-χωροταξικού.
Η διαδικασία κινητοποίησης των τοπικών κοινωνιών είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Αυτά τα τοπικά συμβούλια ανάπτυξης, κάνουν συμφωνία μέχρι επιπέδου γειτονίας, ακούγοντας και προγραμματίζοντας τις δράσεις των δημόσιων και αυτοδιοικητικών φορέων, σύμφωνα με τις ανάγκες που ορίζουν οι ίδιοι κάτοικοι. Κερδίζοντας της εμπιστοσύνη τους, τους ενεργοποιούν και για τη στήριξη των τοπικών κοινωνικών επιχειρήσεων που η δικτύωση και η υποστήριξή τους εξασφαλίζει και ποιοτικά αποτελέσματα τόσο σε υπηρεσίες όσο και προϊόντα.
Μερικά χαρακτηριστικά στοιχεία είναι ότι στην Ιταλία ενεργοποιούνται περίπου 60.000 πιστοποιημένες κοινωνικές επιχειρήσεις που διαθέτουν σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο προτιμησιακό καθεστώς στις προμήθειες αυτοδιοικητικών αρχών.

• ΓΑΛΛΙΑ – ΠΕΡΙΟΧΗ LE PAYS D’HURIEL

Η περιοχή αυτή αποτελεί μια «Κοινότητα Κοινοτήτων», Communaute des Communes, 14 Δήμων - Κοινοτήτων συνολικού πληθυσμού 7.500 κατοίκων σε μια έκταση 4.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Αυτό το Συμβούλιο Περιοχής έχει ως βασικά αντικείμενα τον σχεδιασμό της αγροτικής ανάπτυξης, της βιοτεχνίας, του τουρισμού, της διαχείρισης των φυσικών πόρων και των δικτύων τους, την προστασία του περιβάλλοντος και την διατήρηση της χωροταξικής και οικιστικής ταυτότητας της περιοχής.
Α) Προσπαθώντας να προσελκύσει νέους βιοτέχνες, επιχειρηματίες και παράλληλα να «σώσει» την ταυτότητα των οικιστικών του ενοτήτων, αγοράζει παλαιά κτίρια, τα ανακατασκευάζει, τα αποκαθιστά στην αρχική μορφή και τα επινοικιάζει έναντι χαμηλού ενοικίου για ήπιες παραγωγικές δραστηριότητες στο ισόγειο και δυνατότητα κατοικίας στο δεύτερο όροφο, σε νέους βιοτέχνες που «αντιστοιχούν» στο μοντέλο ανάπτυξης που θέλει για τον κάθε δήμο-κοινότητα, έτσι π.χ. στη Huriel τα χορηγεί σε βιοτέχνες – καλλιτέχνες (μουσικά όργανα, ζωγράφοι, γλύπτες κ.λπ.) ενώ στο Triedgnat σε παραδοσιακά επαγγέλματα (πεταλωτές, μαχαιροποιούς κ.λπ.).
Η χρηματοδότηση είναι από εθνικούς, περιφερειακούς και τοπικούς πόρους κατά 60%, 17% από ευρωπαϊκούς και 23% από δανειοδότηση τραπεζική που αποπληρώνεται από το ενοίκιο.
Β) Η ίδια «Κοινότητα Κοινοτήτων» σε συνεργασία με ένα ίδρυμα Μ.Κ.Ο. που στηρίζει ευπαθείς κοινωνικές ομάδες της υπαίθρου, το CENTRE SOCIAL RURAL διαμόρφωσε ένα πρωτότυπο κέντρο που παρέχει υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης σε 250 άτομα.
Αυτό το κέντρο διαθέτει και ένα πρότυπο κέντρο φύλαξης μοναχικών ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ που λειτουργεί ως ανοικτό γηροκομείο 6 μήνες (1 Νοεμβρίου – 30 Απριλίου). Τους άλλους 6 μήνες επιστρέφουν στο σπίτι και τους παρέχεται κατ’ οίκον βοήθεια αποφεύγοντας έτσι την ιδρυματοποίησή τους και διατηρώντας την αυτοεκτίμησή τους.
Το ενδιαφέρον είναι ότι τους ανοιξιάτικους και θερινούς μήνες λειτουργεί ως τουριστική παραμονή για ΑΜΕΑ. Απασχολούνται 10 υπάλληλοι και μπορεί με την επέκταση που πραγματοποιείται να φιλοξενεί 36 άτομα σε 4 δίκλινα και 24 μονόκλινα.
Η ανακατασκευή (950.000) € χρηματοδοτήθηκε από την «Κοινότητα των Κοινοτήτων» από Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους.
Η λειτουργία του εξασφαλίζεται από την καταβολή κυρίως των ασφαλιστικών ταμείων, την χρηματοδότηση από περιφερειακούς και τοπικούς πόρους και την συμμετοχή του ιδρύματος που προανέφερα.
Ενδιαφέρον έχει ότι για την κατ’ οίκον εξυπηρέτηση αυτών και όλων των υπολοίπων - η οποία αποτελείται από δίωρη ημερήσια οικιακή βοήθεια από υπάλληλο του κέντρου και δύο φορές την εβδομάδα κοινωνική, ψυχολογική στήριξη και ιατρική φροντίδα - η μετακίνηση του προσωπικού πραγματοποιείται από ταξί όπου το συμφωνημένο χαμηλό κόμιστρο πληρώνουν ¼ τα ταμεία, ¼ η περιφέρεια, ¼ η Κοινότητα των Κοινοτήτων και ¼ η Ένωση των ταξί!
Στο κέντρο, πέραν των 10 του γηροκομείου – θερέτρου απασχολούνται και 24 άλλοι εργαζόμενοι σταθερά ή part-time.
Γ) Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει στην ίδια περιοχή, Δήμος-Κοινότητα MESPLES, η πρωτότυπη μονάδα κατεργασίας και τυποποίησης κρέατος (μετά το σφαγείο) από συνεταιρισμό πρωτοπόρων παραγωγών για απ’ευθείας διακίνηση χωρίς μεσάζοντες. Με ISO ποιότητας διατροφής των ζώων, («δελτίο ταυτότητας» σε κάθε ετικέτα συσκευασμένου μέρους του ζώου), χρηματοδοτήθηκε (900.000 €) από περιφερειακούς και εθνικούς πόρους (10% από Ευρωπαϊκούς και 23% δανειοδότηση) μετά από επιχειρησιακό σχέδιο που εκπόνησε η ομάδα παραγωγών σε συνεργασία και με την εγγύηση της Κοινότητας των Κοινοτήτων. Ξεκίνησαν 12 το 1992 και σήμερα είναι 20 παραγωγοί, που επεξεργάζονται και εμπορεύονται ετήσια 100 τόνους κρέατος υψηλής ποιότητας σε όλη τη Γαλλία, απευθείας σε καταναλωτές ή αλυσίδες εστιατορίων ποιότητας.
Δ) Στο Triedgnat, έναν άλλο Δήμο, ο τοπικός Δήμος και η «Κοινότητα των Κοινοτήτων» έχουν μετατρέψει ένα μικρό παραδοσιακό φράγμα-λίμνη ποταμού για ανάπτυξη ψαριών, σε χώρο κάμπινγκ, θερέτρου-πλαζ, με καθημερινή αντιβακτηριακή προστασία και ναυαγοσώστες!! το καλοκαίρι.
Ο χώρος διαθέτει Τουριστικό Περίπτερο που λειτουργεί όλο το χρόνο. Σειρά ήπιων εγκαταστάσεων για κάμπινγκ, μπορεί να φιλοξενήσει 200-250 ανθρώπους και αποτελεί σημαντικό έσοδο για τον Δήμο – Κοινότητα Triedgnat (750 κάτοικοι) και αιτία τόνωσης της τοπικής αγοράς.
Αυτή η συμπληρωματικότητα των δράσεων και η προσαρμοστικότητα στις χωρικές συνθήκες που χαρακτηρίζουν την Κοινωνική Οικονομία, μπορούν να της προσδώσουν ρόλο βασικού συντελεστή μιας δυναμικής ανάπτυξης της ελληνικής υπαίθρου.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

Α. Η περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου.
Γενικά θα πρέπει να ισχύει ότι η περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου θα είναι ένα κείμενο στο οποίο δεν θα υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις από τις παρατάξεις, καθώς θα περιγράφει τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά της πόλης, τον Οργανισμό του Δήμου και τις υπηρεσίες που παρέχονται στους πολίτες.
Δυστυχώς όμως δεν γίνεται αυτό και στο συγκεκριμένο κείμενο υπάρχουν πολλές ανακρίβειες, αρκετή προχειρότητα και σε ορισμένες περιπτώσεις απόκρυψη στοιχείων.

Α.1. Στα πληθυσμιακά στοιχεία (σελ. 31)
Δεν υπάρχει σύγκριση με τα αντίστοιχα μεγέθη γειτονικών Δήμων, του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών, της Νομαρχίας Αθηνών και του Συνόλου Ελλάδος. Η σύγκριση των στοιχείων αυτών θα βοηθήσει να κατανοήσουμε τις δημογραφικές εξελίξεις της πόλης και να προβλεφθούν τα μελλοντικά δημογραφικά μεγέθη

Α.2. Οικονομικές / Παραγωγικές Δραστηριότητες (σελ. 46)
Περιγράφονται κάποια συμπεράσματα σε σχέση με την τοπική οικονομία τα οποία είναι μάλλον αυθαίρετα. Ειδικά για τη μεταποίηση μάλλον αναφέρεται στην εξέλιξη της δεκαετίας ’81-’91 και όχι για τη περίοδο 2001 και μετά. Η συγκεκριμένη αναφορά στις παραγωγικές δραστηριότητες γίνεται πολύ επιδερμικά και αυθαίρετα.

Α.3.Καθεστώς Γης / Ιδιοκτησιακό καθεστώς (σελ. 48)
«Οι κοινόχρηστοι χώροι που διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια της οικιστικής εξέλιξης της πόλης δεν έχουν αποκτηθεί από το Δήμο με ίδιους πόρους, αλλά ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο ως κυριότητα.»
Μάλλον δεν έχουν δοθεί στοιχεία στην ομάδα μελέτης, σχετικά με την αγορά γης που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 1998-2002.
Προτείνουμε να εισαχθεί αναλυτικός πίνακας με ιδιοκτησίες του Δήμου και του Δημοσίου .

Α.4. Συγκοινωνίες – Μετακίνηση (σελ. 62).
Στην ίδια σελίδα περιγράφονται διαφορετικά πράγματα
«…….
Οι 3 νέοι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ στον Κεραμικό, τον Ελαιώνα και το "Αιγάλεω" σε συνδυασμό με το νέο σχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών δίνουν πλέον την δυνατότητα στους κατοίκους των περιοχών αυτών να μετακινούνται γρήγορα και άνετα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο σταθμός του ΜΕΤΡΟ "Αιγάλεω" μετατράπηκε σε τερματικό σταθμό λεωφορειακών γραμμών με παράλληλη πύκνωση των δρομολογίων τους.
…..
Η λειτουργία του νέου σταθμού του ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Εσταυρωμένου έχει ήδη προκαλέσει και την αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων κατά 15-25%. Κύρια αιτία είναι η χρήση του Ι.Χ. για μετάβαση στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ και η ανεπάρκεια των αστικών συγκοινωνιών…..»

Τι ισχύει ?

Α.5. Η Προχειρότητα της μελέτης και της περιγραφής της υφιστάμενης κατάστασης αντικατοπτρίζεται στη σελίδα 65 .
− «Στο Δήμο Αιγάλεω λειτουργούν από το 1998 τα Δημοτικά ιατρεία χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση. Στεγάζονται σ' ένα ανακαινισμένο και πλήρως εξοπλισμένο χώρο 250 τ.μ. στο Δημοτικό Στάδιο…»
− Στο Δήμο Αιγάλεω λειτουργεί από το 1977 Κέντρο Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ) ????
Και άλλα πολλά παραδείγματα που είναι χωρίς ουσία να αναλυθούν.

Α.6. Οικονομική κατάσταση Δήμου. (σελ. 71+72)
− Παρατίθεται ένας πίνακας για τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2007. Προφανώς υπάρχουν τα αντίστοιχα στοιχεία τουλάχιστον για το 2005-2006. Θα ήταν ενδιαφέρον να υπάρχουν όλα μαζί.
− Τα δάνεια είναι μόνο (5.785.509) !
− Πουθενά δεν γίνεται αναφορά στους απολογισμούς των ΝΠΔΔ. Ενώ πολύ ωραία περιγράφεται το έργο τους δεν υπάρχει πουθενά στη μελέτη κανένα οικονομικό στοιχείο.
− Το τελικό συμπέρασμα για την οικονομική θέση του Δήμου (σελ. 72) είναι ένα ωραίο ανέκδοτο.
«Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο Δήμος Αιγάλεω παρουσίασε μια αρκετά ικανοποιητική εικόνα σε ότι αφορά τη διαχείριση των οικονομικών του, τόσο στην πληρωμή των οφειλών και λοιπών υποχρεώσεών του, όσο και στην είσπραξη των εσόδων του. Μάλιστα, συγκριτικά με το προηγούμενο οικονομικό έτος (2006) σημειώθηκε αύξηση των ποσών που διαχειρίστηκε, ενώ σημαντικό ποσό διατέθηκε στην εξόφληση των οφειλών που εκκρεμούσαν από προηγούμενα έτη, καθώς και σε επενδύσεις. Παρόλο που το 2006 έκλεισε με πλεόνασμα, ενώ το 2007 με μικρό έλλειμμα, η συνολική εικόνα των οικονομικών του Δήμου κρίνεται πολύ ικανοποιητική και προς τη σωστή κατεύθυνση.»
− Αναφέρουν Έξοδα σε επενδύσεις για το 2007 ύψους 7.557.287,50.Τι εννοούν ως επενδύσεις ????.

Α.7. Τι εννοούν όταν λένε «Προσλήψεις Προσωπικού με Σωματικά κριτήρια» (σελ. 82). Η αναφορά γίνεται από τη Δ/νση Καθαριότητας.

Α.8. Ελλιπή Στοιχεία Προσωπικού
− Δεν υπάρχουν για όλες τις υπηρεσίες αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των εργαζομένων ανάλογα με τη σχέση εργασίας και την ειδικότητά τους.
− Ειδικότερα για τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, τη Δημοτική Αστυνομία, τη ΔΕΑΔΑ και το Δημοτικό Κέντρο Παιδιού, δεν υπάρχει ο αριθμός εργαζομένων.
Δεν γίνεται καμία περιγραφή για το Δημοτικό Κέντρο Παιδιού.

Υπάρχουν επίσης πολλές ενστάσεις για το τι αξιολογεί ο μελετητής ως αδύνατα ή δυνατά σημεία κάθε υπηρεσίας. Επίσης υπάρχει η εκτίμηση των Δ/ντών και των στελεχών του Δήμου που σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να μην είναι αντικειμενική.

Γενικά τα κείμενα για την περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης ενώ θα έπρεπε να είναι κοινώς αποδεκτά δυστυχώς δημιουργούν ερωτηματικά για το επίπεδο της δουλειάς που έγινε, χωρίς αυτό να αποτελεί αναγκαστικά ευθύνη της ομάδας εργασίας αλλά μάλλον της σοβαρότητας που επέδειξε η Διοίκηση.



Β. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ

Η θέση μας είναι γενικά ότι το ΑΙΓΑΛΕΩ μπορεί και πρέπει να γίνει μια πόλη ελκυστική για τους πολίτες, να λειτουργήσει σαν κέντρο της Δυτικής Αθήνας, να δημιουργεί Πολιτισμό και Αθλητισμό και να δίνει ευκαιρίες σε όλους χωρίς διακρίσεις.

Δεν είναι πολύ διαφορετικό από αυτό υπαγορεύτηκε στο μελετητή, αλλά υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που επιτυγχάνεται.

Η προχειρότητα του σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού είναι χαρακτηριστική στη σελ. 124, που λέει:
«Οι στόχοι του Επιχειρησιακού Προγράμματος πραγματώνονται μέσα από 4 άξονες- δράσεις, τους οποίους συνθέτουν 14 μέτρα.»

Οι άξονες στην ίδια σελίδα είναι ΤΡΕΙΣ (3) !!!!!!!!


Στην ίδια σελίδα διαβάζουμε : «ΜΕΤΡΟ 3.2 Τουρισμός» -
Λίγο πιο μετά, σελ. 132 ΜΕΤΡΟ 3.2. «Αύξηση Τουριστικής Επισκεψιμότητας»-

Παρακάτω, σελ. 143
«3.2.2 Δημιουργία προϋποθέσεων για την επέκταση της τουριστικής περιόδου όλο τον χρόνο ,ποιοτική και ποσοτική αύξηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων με σκοπό την ενίσχυση της τουριστικής προσέλκυσης.
3.2.3 Αρωγή στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από τον τουρισμό, αναβάθμιση και απρόσκοπτη λειτουργία του γραφείου Τουρισμού, ενδυνάμωση των σχέσεων με τον απόδημο Ελληνισμό.»

Η πιο σημαντική παρέμβαση / πρόταση που γίνεται είναι στη σελ. 141:
«2.2.3 Προστασία υδροφόρου ορίζοντα και θαλάσσιου περιβάλλοντος, συντήρηση και διασφάλιση καλής λειτουργίας αντιπλημμυρικού δικτύου της πόλης, προγραμματισμός δενδροφυτεύσεων και παρεμβάσεων σε δημοτικά πάρκα»


Το γενικό πνεύμα των προτάσεων απέχει από την περιγραφή και την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου μας, τα δε μέτρα και δράσεις αποτελούν γενικότητες και επαναλαμβάνονται σε πολλά σημεία.
Οι 3 άξονες ως επικεφαλίδες είναι σωστοί. Ούτως ή άλλως περιλαμβάνονται στα υποδείγματα του Υπουργείου και δεν αποτελούν κάποια ειδική πρόταση. Πρέπει όμως οι στόχοι και τα μέτρα και στη συνέχεια οι μεμονωμένες δράσεις, να προσαρμοστούν στις ανάγκες του Δήμου μας και να μην είναι αντιγραφή από κάτι άλλο.
Επιπλέον για κάθε ΑΞΟΝΑ - ΜΕΤΡΟ - ΣΤΟΧΟ – ΔΡΑΣΗ, να υπάρξει συγκεκριμένη Δ/νση ή ΝΠΔΔ που θα τον αναλάβει, όπως αναγράφεται στη (σελ. 122) αλλά δυστυχώς πουθενά δεν υπάρχει μέσα στη μελέτη.

Προτείνουμε την εισαγωγή ενός 4ου ΑΞΟΝΑ που λείπει, ο οποίος θα περιγράφει το Διεκδικητικό πλαίσιο που θα κινηθεί ο Δήμος μας.
→ Διεκδικήσεις ΠΟΡΩΝ, ΧΩΡΩΝ, ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
→ Τι ζητάμε από την πολιτεία – Τι μας χρωστούν – Τι θέλουμε – Τι οραματιζόμαστε
- Τι επιπτώσεις θα έχουν αυτά.