-

-

2 Μαρ 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2011-03-01 (ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 28.2.11)

Πολλά και σημαντικά συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 28/2/2011. Οι νομοθετικές δυσλειτουργίες και η προχειρότητα του Καλλικράτη, συνάντησαν την έλλειψη σχεδίου και την προχειρότητα της διοίκησης Καρδάρα και το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο:

- αδιέξοδο στην δημοτική επιτροπή διαβούλευσης,

- αδιέξοδο στον Συμπαραστάτη του Δημότη και τις επιχειρήσεις,

- περιγράμματα ιδεών και καλών προθέσεων για το τεχνικό πρόγραμμα.

Κόκκινο νήμα, η υποταγή της διοίκησης του Δήμου στα κελεύσματα των κυβερνητικών λογιστών του Μνημονίου, αντίσταση μόνο - επί του παρόντος, ελπίζουμε και στο μέλλον – στην αντιεκπαιδευτική πολιτική συγχώνευσης των σχολείων. Θετική η ομόφωνη, υιοθέτηση πρότασής μας, κατ’ αρχήν απόφαση -πολιτική κατεύθυνση του Δημοτικού Συμβουλίου για εναντίωση στα σχέδια συγχωνεύσεων και υποβάθμισης των σχολείων της περιοχής, πριν υπάρξουν τετελεσμένα από το Υπουργείο.

Οι συμβασιούχοι για άλλη μια φορά στο προσκήνιο, επιβεβαιώθηκαν οι ομόφωνες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για την άμεση πρόσληψη όσων έχουν τελεσιδικήσει. Η κρατική γραφειοκρατία και οι ασάφειες, κατά το δήμαρχο, δεν αφήνουν την ολοκλήρωση, ελπίζουμε να τελειώσουμε στο δημοτικό συμβούλιο της 9ης Μαρτίου, γιατί με τις δεσμεύσεις του Μνημονίου είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητοι για την στοιχειώδη λειτουργία του Δήμου.

Κατά τα άλλα άρνηση του προεδρείου να συζητηθεί ψήφισμα αλληλεγγύης, που φέραμε, σχετικό με τους απεργούς μετανάστες με βάση το ομόφωνο!!! ψήφισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπαινιγμοί και αστειότητες περί υποκινούμενων, αφωνία των υπόλοιπων, σε ένα μεγάλο ζήτημα που θα καθορίζει σημαντικά το μέλλον μας. Το Συμβούλιο Μεταναστών μάλλον θα «συζητηθεί» - και αυτό - με ένα εισηγητικό ορισμού κατά τα ειωθότα, χωρίς τεκμηρίωση και σχεδιασμό, λίγο πριν την λήξη της καταληκτικής ημερομηνίας του τριμήνου.


Τα κυριότερα σημεία των τοποθετήσεων της παράταξης μας στο Δημοτικό Συμβούλιο
ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Δυστυχώς χαρακτηρίζεστε από προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού. Δεν υπάρχουν στοιχεία χρηστών και εργαζόμενων, στοιχειώδες σχέδιο ανάπτυξης και λειτουργίας του, τεκμηρίωση της επιλογής .

Θεωρούμε σοβαρό πολιτικό λάθος σας, την υποταγή και μάλιστα χωρίς μάχη διεκδίκησης εξαίρεσης (που προβλέπεται άρθρο 103), από την ισοπεδωτική προκρούστεια λογική του Καλλικράτη και τις λογιστικές εμμονές του Υπουργείου όταν και σεις αξιολογείται ως λάθος και υπερβολή, τον περιορισμό τους.

Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση (μία κοινωφελή επιχείρηση, ένα ΝΠΔΔ αθλητισμού, ένα ΝΠΔΔ πολιτισμού και ένα ΝΠΔΔ κοινωνικής πολιτικής) που αντιστοιχεί στις ανάγκες και τις παραδόσεις της πόλης, ενώ ταυτόχρονα είναι επιχειρησιακά αποτελεσματική και δίνει δυνατότητα μεγαλύτερης συμμετοχής στην Κοινωνία των πολιτών. Παράλληλα:

• Θεωρούμε λάθος την κατάργηση της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης γιατί στερεί από τον Δήμο ένα εργαλείο αξιοποίησης των επιδοτούμενων προγραμμάτων ανέργων του ΟΑΕΔ σε μία περίοδο που ελαχιστοποιούνται οι προσλήψεις στο Δημόσιο καθώς και νέων προγραμμάτων στήριξης και απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και άλλων φορέων. Ταυτόχρονα περιπλέκονται τα ζητήματα με τις ήδη παρεχόμενες υπηρεσίες (βοήθεια στο σπίτι, β/ν «Μέριμνα» κ.λπ.) λόγω των χαρακτηριστικών νομοθετικών ασαφειών του Καλλικράτη και ίσως να αναγκαστείτε να τις μεταφέρετε εκ των υστέρων στο ΝΠΔΔ.

Καταψηφίζουμε τις προτάσεις σας ως αναντίστοιχες των αναγκών της πόλης, υποταγμένες αμαχητί στην λογική του Υπουργού, πρόχειρες και αναποτελεσματικές.

• Σε κάθε περίπτωση αν ως πλειοψηφία επιμείνετε, οφείλετε να προβλέψετε στο καταστατικό – copy paste των οδηγιών – που κατατίθεται, επιτροπές ανά τομέα (π.χ. αθλητισμός, φύλαξη παιδιών κλπ) και χώρο (π.χ. 2ο ΚΑΠΗ, Κλειστό, 3ος Παιδικός Σταθμός) με συμμετοχές παρατάξεων εργαζομένων και χρηστών – όχι φυσικά με διορισμό των χρηστών - και ουσιαστικό γνωμοδοτικό ρόλο στην διαχείριση τους, π.χ. 13μελεις και 7μελεις αντίστοιχα.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Η στάση σας αν δεν είναι δείγμα μόνο προχειρότητας είναι δυστυχώς δείγμα αντίληψης διοίκησης, υποτίμησης της διαπαραταξιακής διαβούλευσης. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα λειτουργούμε, λόγω του νομοτεχνικού χάους του Καλλικράτη, με εκβιαστικά διλήμματα, τώρα γιατί τελειώνει η προθεσμία.

Όταν απαιτείται πλειοψηφία 2/3 του Δημοτικού Συμβουλίου και σας έχει έγκαιρα επισημανθεί (με επισήμανσή μας από 2.2.2011), απαιτείται ουσιαστική διαβούλευση των παρατάξεων, καθορισμός κριτηρίων, ουσιαστική εξέτασή τους.

Πρωτόγνωροι θεσμοί κοινωνικής συμμετοχής και σύστασης ιδιότυπης, τοπικής ανεξάρτητης αρχής, για να μην εκφυλιστούν απαιτείται σοβαρότητα, μεθοδικότητα, συζήτηση σε βάθος εκ των προτέρων, αντικειμενική αξιολόγηση και όχι προσκλητήριο «εθελοντών» και πασαρέλα υποψηφιοτήτων.

Είναι φανερό ότι το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να επανέλθει, μετά από ουσιαστική προετοιμασία και διαπαραταξιακή διαβούλευση.

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Εμφανής η απουσία κάποιου αναπτυξιακού σχεδίου από την Διοίκηση που εκφράζεται με

- Απουσία εισηγητικού, τι θέλουμε να κάνουμε τι μπορούμε, τι θα κάνουν οι υπηρεσίες, τι διεκδικούμε, τι αναθέτουμε.

- Απουσία διαλόγου εκ των προτέρων σε διαπαραταξιακό επίπεδο, τυπικά και άτυπα.

Άραγε στο Τεχνικό Πρόγραμμα

- Δεν υπήρχε ανάγκη μελέτης χωροθέτησης των αναγκών του Δήμου στον Ελαιώνα

- Δεν υπάρχει προτεραιότητα στην ανάγκη επικαιροποίησης της συγκοινωνιακής μελέτης και της αναβάθμισης της δημοτικής Συγκοινωνίας, εν όψει λειτουργίας του νέου σταθμού, δηλαδή θα την κάνουμε εκ των υστέρων;

- Που είναι η μελέτη και το έργο, που στο προηγούμενο Συμβούλιο ο κ. Δήμαρχος μας απάντησε ότι ετοιμάζεται, για την αποκαθήλωση των αυθαίρετων καταλήψεων σε πεζόδρομους και πλατείες;

- Δεν χρειάζεται μελέτη αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης και λειτουργίας στο Ελληνικό Μολύβι;

Θα μπορούσαμε να πούμε ακόμα πολλά, σταματάμε εδώ. Είναι φανερό ότι δεν μπορούμε να το εγκρίνουμε, εγκρίνουμε μόνο τα έργα αυτεπιστασίας και τα συνεχιζόμενα έργα που έχουμε ψηφίσει.