ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγάλεω, που πραγματοποιήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου 2011, η Δημοτική παράταξη ΑΝΑΠΛΑΣΗ έκανε τις παρακάτω ερωτήσεις και επισημάνσεις και τοποθετήθηκε στο θέμα της αναμόρφωσης των δημοτικών τελών.ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ
(1) Αν, μετά την υπ΄αριθμ. 50599 απόφαση 30/11/2011 του ΥΠ.ΕΣ που παρέχει δυνατότητα παράτασης έως 18 μήνες των συμβάσεων μερικής απασχόλησης που ήταν ενεργείς έως 30/4/2011, υπάρχει τέτοια κατηγορία εργαζομένων στον Δήμο; Πόσοι είναι; Τι προτίθεται να κάνει; Αν θα συνεχίσει και πως το πρόγραμμα;
(2) Μετά από συνεχείς προτάσεις της παράταξης μας ο κ. Δήμαρχος και η διοίκηση δέχθηκαν, οι εκτός ΑΣΕΠ προσλήψεις του Δήμου να επιλέγονται από διαπαραταξιακή επιτροπή. Εως τώρα ούτε η διαπαραταξιακή έχει ορισθεί και οι προσλήψεις έργου, αυτεπιστασίας κλπ πραγματοποιούνται από τον Δήμο και Νομικά του πρόσωπα, με επιλογές αποκλειστικά της Διοίκησης, πότε προτίθεται να την συγκροτήσει και να την λειτουργήσει;
(3) Η εικόνα του κέντρου της πόλης μας είναι κυκλοφοριακά κα όχι μόνο, απαράδεκτη. Η ατέλειωτη ουρά ταξί που κλείνουν την Ιερά και διπλοπαρκάρουν στην έξοδο μετρό της Πλαστήρα, η ουσιαστική ανυπαρξία ράμπας αναπήρων, λόγω παρανόμων παρκαρισμάτων, είναι διαρκές καθημερινό φαινόμενο. Τι προτίθεται να κάνει η Διοίκηση και πως παρεμβαίνει η Δημοτική Αστυνομία που πολλές φορές στέκει παρατηρητής επί ώρες στο πεζοδρόμιο;
(4) ΓΙΑ ΤΟ ΔΗ.ΚΕ.Π.Α. ΑΙΓΑΛΕΩ. Μετά την απόφαση κατάργησης των Νομικών Προσώπων από το Δημοτικό Συμβούλιο θα θέλαμε να ενημερωθούμε για τη σημερινή κατάσταση: α) Πόσα είναι τα ανεξόφλητα τιμολόγια και ποιες χρήσεις αφορούν στον τομέα Αθλητισμού. β) Πόσοι είναι οι εργαζόμενοι και με ποια σχέση εργασίας (Διοικητικό προσωπικό - Καλλιτεχνικό - Γυμναστές - Φιλαρμονική - βιβλιοθήκη κ.ά), γ) Τι οφειλές εκκρεμούν στους εργαζόμενους και από πότε; δ) Πόσοι συνδημότες μας συμμετέχουν στα τμήματα (στοιχεία ανά τμήμα κ.λπ.)
(5) ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ 6ου ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ. Είναι γνωστό σε όλους το σχολικό συγκρότημα του 6ου Γενικού Λυκείου και τα οξυμένα προβλήματα συντήρησης και φύλαξης του. Μετά από ένα χρόνο δεν έχει γίνει τίποτα για την αξιοποίηση του χώρου και των υποδομών που υπάρχουν, με κίνδυνο να καταστρέφονται καθημερινά δημιουργώντας ταυτόχρονα τεράστια προβλήματα τόσο στο σχολείο, όσο και στα συστεγαζόμενα ΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΕΕΕΕΚ Πολυαναπήρων- Τυφλών. Θέλουμε να μας ενημερώσετε πότε θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο φύλαξης και αξιοποίησης αυτής της τεράστιας έκτασης και των χώρων υποδομής προς όφελος των συνδημοτών και των φορέων της πόλης που ζητούν στέγαση δραστηριοτήτων;
(6) ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ. Γιατί δεν έχει δοθεί ακόμα η Β΄ Δόση χρηματοδότησης στα σχολεία του δήμου μας, με αποτέλεσμα την ελλιπή λειτουργία τους (προβλήματα προμήθειας πετρελαίου, και άλλων άμεσων λειτουργικών αναγκών);
Πότε θα γίνει η κατανομή της Γ' Δόσης; (η συνεδρίαση της ΔΕΠ για την κατανομή της δεν έχει ακόμη προγραμματιστεί). Θα προλάβετε μέσα σε 15 μέρες να υλοποιήσετε τον προγραμματισμό και την δέσμευσή σας για κατανομή μέσα στον Δεκέμβριο;
(7) Πόσοι εργαζόμενοι τέθηκαν και τίθενται σε εργασιακή εφεδρεία και πόσοι συνταξιοδοτούνται το 2011; Πόσοι προβλέπονται για το 2012; Πώς διαμορφώνεται το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου από 1.1.2012;
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
(1) Η πρόταση της δημοτικής αρχής για αναθεώρηση του κανονισμού καθαριότητας δεν αναφέρει τα σημεία στα οποία προτείνονται αλλαγές σε σχέση με τον προηγούμενο κανονισμό. Θα πρέπει να κωδικοποιηθούν οι αλλαγές που προτείνονται προκειμένου να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση.
(2) Σε πολλά σημεία της πόλης μας η καθαριότητα είναι πλημμελής ιδιαίτερα στην περιμετρική ζώνη του άλσους, στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας, στην Εδέσσης, στα αθλητικά κέντρα, αλλά και στο κέντρο της πόλης. Απαιτείται καλύτερη λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας, ιδιαίτερα τώρα την περίοδο των εορτών.
(3) Θα πρέπει να γίνει παρέμβαση για τη μη καταβολή τελών καθαριότητας από τα κυλικεία των σχολείων, όπως για παράδειγμα στο κυλικείο του 7ου Δημοτικού.
Για το θέμα της αναμόρφωσης των δημοτικών τελών η εισήγηση της ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ήταν η εξής:
«Μειοψηφήσαμε στην μη αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών, γιατί…..
Σε συνθήκες κρίσης, κάποιοι λίγοι κερδίζουν πολλά και άλλοι, πολύ περισσότεροι, χάνουν πολλά και αρκετοί εξαθλιώνονται.
Σύμφωνα με την άποψή μας μια προοδευτική – δημοκρατική τοπική αρχή οφείλει τουλάχιστον, να προσπαθήσει να αμβλύνει αυτές τις ανισότητες στο μέρος που άμεσα την αφορά και με την δημοσιονομική πολιτική της.
Το ότι δεν αυξάνονται γενικά τα Δημοτικά τέλη εκλαμβάνεται ως θετικό εκ πρώτης όψεως, όμως έτσι είναι;
Μήπως θα έπρεπε σε κάποιες κατηγορίες (μικρές ιδιοκτησίες, κατοικίες, μικροκαταστήματα) να τα μειώσουμε, άμεσα ή έμμεσα και σε κάποιες άλλες (πολυκαταστήματα, super markets, κερδοφόρες μεγάλες επιχειρήσεις, τράπεζες, κ.λπ.) να τα αυξήσουμε.
Είναι θετικό να μείνουν τα ανταποδοτικά ως έχουν, όταν σύμφωνα με το εισηγητικό θα συσσωρεύσουμε νέο έλλειμμα από τα ανταποδοτικά τέλη 2.300.000€ το 2012, όταν αντίστοιχο ήταν το έλλειμμα και του 2009 και του 2010 και του 2011, έλλειμμα που βαρύνει το σύνολο του Δήμου, οδηγεί σε δάνεια, στερεί πολύτιμους κοινωνικούς πόρους για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δυνατότητα βελτίωσης και ανάπτυξης της πόλης;
Η απόφαση για μη αναπροσαρμογή όχι μόνο δεν είναι, απλώς δείγμα «πολιτικής αμηχανίας» λόγω της γνωστής απουσίας σχεδιασμού και προγραμματισμού της Διοίκησης, αλλά είναι μια βαθύτατα συντηρητική και στην ουσία, πολιτικά και κοινωνικά, λάθος επιλογή.
Δυστυχώς παρ’ ότι το έχουμε επισημάνει και το έχουμε προτείνει συγκεκριμένα, στις συζητήσεις των προϋπολογισμών από το 2009, προεκλογικά, μετεκλογικά, στην επιτροπή διαβούλευσης, δεν έχουμε ως Δήμος αν και οφείλουμε, με ευθύνη της προηγούμενης αλλά και της σημερινής διοίκησης, ακριβή εικόνα των υπόχρεων σε τέλη, επιχειρήσεων και κατοικιών, μόνο μια πολύ γενική εικόνα. Απουσιάζει μια ολοκληρωμένη αποτύπωση της διάρθρωσης χώρων, χρήσεων, μεγεθών, κλπ, πέραν της λαθεμένης υφιστάμενης κατηγοριοποίησης. Το ζητήσαμε και στην Οικονομική Επιτροπή απαιτούμε να την εκπονήσετε άμεσα, να την θέσετε προτεραιότητα στον προϋπολογισμό. Μόνο έτσι, με διαβάθμιση και αντικειμενική κατηγοριοποίηση, επιβαρύνσεων και ελαφρύνσεων, ουσιαστικά θα μπορέσουμε, ως Δήμος, να ασκήσουμε μια στοχευμένη, ολοκληρωμένη και κοινωνικά δίκαιη, τοπική δημοσιονομική πολιτική.
Αλήθεια συνάδελφοι, εσείς που θα ψηφίσετε την μη αναπροσαρμογή, συμφωνείτε, έτσι για παράδειγμα, οι καλυμμένοι χώροι επιχειρήσεων κάτω των 6000 τ.μ. (αυτή είναι η μία κατηγορία !!!) να πληρώνουν 3,42EUR/τ.μ. και ακάλυπτο κυρίας χρήσης 2,48 EUR/τ.μ. και οι επιχειρήσεις άνω των 6000τμ 2,05EUR/τ.μ. καλυμμένο και 0,74EUR/τ.μ. ακάλυπτο κυρίας χρήσης; Συμφωνείτε να υπάρχει ο μεγαλύτερος συντελεστής 5,53EUR/τ.μ. (χωρίς να εξαντλείται το 1:5 χαμηλή-υψηλή κατηγορία, Ν.2307 άρθρο 7 παρ.4 ) μόνο για τράπεζες, supermarkets έως 6000τμ και όχι και στις μεγαλύτερες από 6000τμ, όπου είναι 3,32EUR/τ.μ.;
Απαιτείται -πέραν της προφανώς απαραίτητης μελέτης ανασχεδιασμού της δημοτικής πολιτικής τελών- όπως έχουμε επισημάνει από προχθές, από αντιπρόπερσι, εδώ και μια δεκαετία, μια νέα καταγραφή και ετήσιος έλεγχος των χώρων και κτισμάτων στον Ελαιώνα, την επαναφορά του τέλους περιβαλλοντικών βελτιώσεων, ολοκληρωμένα και στοχευμένα, σύμφωνα και με τις αποφάσεις του ΣΤΕ, ώστε να καλυφθούν τα ελλείμματα, να προγραμματισθούν αγορές εξοπλισμού, διαμορφώσεις και παρεμβάσεις χώρων, βελτιώσεις διαδικασιών (χωροθέτηση και λειτουργία τοπικού ΣΜΑ, εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων διαχείρισης και ανακύκλωσης στην πηγή, κομποστοποίησης, σε σχολεία και γειτονιές, προμήθεια νέων απορριμματοφόρων και μηχανολογικού εξοπλισμού, κάδων και άλλα πολλά), για να εξοικονομήσουμε πολύτιμους πόρους για κοινωνικές δράσεις και παροχές.
Θεωρούμε μετά από αυτά απολύτως κατανοητή την απόφαση μας για αρνητική ψήφο.»