-

-

14 Μαρ 2012

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ 5ο ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟ ΣΤΑΘΜΟ

14-3-2012 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο 5ος ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ «ΠΑΤΙΝΑΖ»

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το 1980 οι κυβερνήσεις Καραμανλή-Ράλλη, αφού έχουν «ολοκληρώσει» την άναρχη φύτευση στο άλσος του Μπαρουτάδικου και τη χωροθέτηση ΤΕΙ, Σχολείων, ΟΑΕΔ και ΕΑΚ, μοιράζουν εκτάσεις στην περίμετρο εκτός άλσους σε υπουργεία. Το χώρο του «Πατινάζ» παραχωρούν στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας. Η τότε διοίκηση Σπηλιόπουλου και το Δημοτικό Συμβούλιο διεκδικούν την κατασκευή στο χώρο παιδικού σταθμού από το κράτος. Άλλωστε έως και σήμερα ο τελευταίος παιδικός σταθμός, με κρατικές δαπάνες, στο Αιγάλεω που κατασκεύασαν οι κυβερνήσεις του δικομματισμού χρονολογείται στα τέλη της δεκαετίας του ’50, απόδειξη του …εξαιρετικού ενδιαφέροντός τους για τους κατοίκους της περιοχής. Το 1987 η διοίκηση της Ανάπλασης (Μυστακόπουλος) στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής απόκτησης και διαμόρφωσης ελεύθερων χώρων (τις τετραετίες 1987-1990, 1994-2002 αποκτήθηκαν 42 στρέμματα σε 72 οικόπεδα δαπανώντας 4,1 δις δραχμές ή 12 εκατ. Ευρώ), καταλαμβάνει το εγκαταλελειμμένο οικόπεδο της Πρόνοιας. Ο χώρος είχε γίνει σκουπιδότοπος, τον αποδίδει για χρήση στους κατοίκους διαμορφώνοντας το «Πατινάζ» και ένα μικρό αναψυκτήριο, αφήνοντας την απαιτούμενη έκταση για την κατασκευή του παιδικού σταθμού που διεκδικεί από το κράτος. Στο χώρο αυτό φυτεύει μερικά δενδρύλλια, λίγο γκαζόν και μεταφέρει μεταχειρισμένα όργανα παιδικής χαράς, με σκοπό να αποτρέψει τη συνέχεια εναπόθεσης μπαζών και απορριμμάτων. Την ίδια περίοδο, καταλαμβάνει και το χώρο δίπλα στα ΤΕΙ (ιδιοκτησίας ΚΕΔ), διαμορφώνει το αθλητικό κέντρο και το γήπεδο της Εδέσσης, καθαρίζοντας την περιοχή, παρά τις αντιδράσεις περιοίκων που … «θα ενοχλούνταν από τις αθλοπαιδιές τις νυχτερινές και μεσημβρινές ώρες». Το 2008 στη διοίκηση Καλογερόπουλου, παραχωρείται ο χώρος από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, με πενταετή ρήτρα αναστολής, για την αποκλειστική κατασκευή παιδικού σταθμού από τον Δήμο. Ο Δήμος ενσωματώνει από την ΚΕΔ μια μικρή λωρίδα οικοπέδου, ώστε να «εξέλθει» το οικόπεδο σε επαφή με το πεζοδρόμιο, αναγκαία προϋπόθεση για να γίνει ο παιδικός σταθμός. Ολοκληρώνει τη μελέτη και εντάσσει το έργο που διεκδικεί επί 30 χρόνια στο τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας. Στη συνέχεια, η Περιφέρεια το εντάσσει στο ΕΣΠΑ για απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης, πραγματοποιεί διαγωνισμό και στα τέλη του 2011 εγκαθίσταται εργολάβος. Τότε αρχίζουν οι αντιδράσεις περιοίκων και κατοίκων της περιοχής για την «τσιμεντοποίηση» του Άλσους (θυμίζουμε ότι πρόκειται για οικόπεδο εκτός άλσους), για «αιφνιδιασμό», για «υποβάθμιση» της περιοχής, ακόμα και για εργολαβικά συμφέροντα (!!!).

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Υποστηρίζουμε την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του απαραίτητου, εδώ και 30 χρόνια, κοινωνικού έργου για την περιοχή. Θυμίζουμε ότι η περιοχή του Λιούμη είναι η μόνη περιοχή χωρίς ιδιόκτητο δημοτικό σταθμό, με δύο παιδικούς σταθμούς σε ακατάλληλα ενοικιαζόμενα κτίρια, το ένα εκ των οποίων βρίσκεται σε όροφο. Η περιοχή χρειάζεται άμεσα τουλάχιστον δύο δημοτικούς σταθμούς υψηλών προδιαγραφών για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων, ιδιαίτερα τώρα που λόγω κρίσης οι ιδιωτικοί σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο. Ο χώρος είναι χαρακτηρισμένος ως τέτοιος, εδώ και 30 χρόνια. Υπήρξε στόχος του προγράμματός μας όλα αυτά τα χρόνια, όπως και όλων των άλλων παρατάξεων όταν κατέθεταν πρόγραμμα. Η διεκδίκηση κατασκευής υποστηριζόταν πάντα, όπως και σήμερα, από ομόφωνες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Η ακύρωση κατασκευής σημαίνει απώλεια 1 εκατομμυρίου ευρώ από το ΕΣΠΑ για την πόλη. Επαναφορά του οικοπέδου στο Υπουργείο μετά το 2013 και φυσικά ένταξή του στο περίφημο Μνημονιακό «Ταμείο Αξιοποίησης (δηλ. τσιμεντοποίησης και εκποίησης) της Δημόσιας Περιουσίας».

Με δεδομένα:
- την τραγική κατάσταση της Αυτοδιοίκησης από τις Μνημονιακές πολιτικές,
- την απουσία ελεύθερων χώρων στην περιοχή,
- τις χρονοβόρες αυστηρές προϋποθέσεις χαρακτηρισμού και καταλληλότητας χώρου ως παιδικού σταθμού
- την ουσιαστική αδυναμία άμεσης αξιοποίησης στο μέλλον σχολικών αιθουσών εφόσον προκύψουν, λόγω των πολλαπλών αυστηρών προϋποθέσεων για δημιουργία σταθμού (αυτοτελής χώρος περιβαλλόμενος με πράσινο, υψηλό κόστος κατασκευής –ανακατασκευής των αναγκαίων υποδομών κ.λπ.),
η περιοχή Λιούμη θα αποκτήσει τον πρώτο από τους αναγκαίους 3 παιδικούς σταθμούς μετά το 2020, στοιβάζοντας μέχρι τότε τα παιδιά σε ακατάλληλα κτίρια.

Το χαμηλό ύψος του κτιρίου (περισσότερο από το μισό κτίριο θα έχει ύψος 3 μέτρα και το υπόλοιπο ύψος 6-7 μέτρα) με κάλυψη 600 τετραγωνικών μέτρων σε οικόπεδο 1100 τ.μ. σε ένα χώρο 3.500 τ.μ., η υψηλή φύτευση και προσθήκη 47 δένδρων, η απόδοση της προβλεπόμενης στο προαύλιο παιδικής χαράς μετά τις ώρες λειτουργίας του, δεν δικαιολογούν κατά τη γνώμη μας τις κραυγές για «τσιμεντοποίηση» που ενώνουν ευαισθησίες και μικροϊδιοτέλειες. Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη εποχή ειλικρινούς λαϊκής αγανάκτησης απέναντι σε άθλιες κυβερνητικές πολιτικές και συμπεριφορές (μνημόνιο, διαφθορά, απολύσεις κ.λπ.) …μην πετάξουμε το μωρό με τα απόνερα.

Από τη διοίκηση Καρδαρά, έγκαιρα ζητήσαμε την ουσιαστική διαβούλευση με τους περίοικους, αποδείχθηκε ότι μια συνάντηση δεν φτάνει. Σήμερα, για να αποφύγουμε άσκοπες εντάσεις ζητήσαμε και έγινε δεκτό να υπάρξουν λαϊκές συνελεύσεις σε όλη την περιοχή, όπου η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο θα συζητήσουν αναλυτικά με τους κατοίκους και αν υπάρξει εμφανής διχογνωμία και όχι καθαρή πλειοψηφία, να προσφύγουμε άμεσα σε τοπικό δημοψήφισμα, μια που η κατασκευή ή μη ενός παιδικού σταθμού στην περιοχή και την πόλη μας αφορά όλους.