22.9.2021
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου
της 22.9.2021 η παράταξη Ανάπλαση Αιγάλεω κατέθεσε την παρακάτω ερώτηση:
«Δυο χρόνια πανδημίας έχουν περάσει και
τα προβλήματα στα 8 Ειδικά σχολεία του Δήμου παραμένουν άλυτα.
Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε
1)
εαν έχετε προβεί σε επαφές και ενέργειες
για να προωθήσετε τα χρόνια αιτήματα του Δήμου προς το Υπουργείο Παιδείας, Εσωτερικών
και ΚΤΥΠ ΑΕ.
2)
αν προτίθεστε να αναλάβετε κάποια
πρωτοβουλία για κινητοποιήσεις και υπενθύμιση στους υπεύθυνους της υποχρέωσης
επίλυσης των οξυμμένων κτιριακών προβλημάτων.
Υπενθυμίζουμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο
έχει συζητήσει κατ’ επανάληψη το θέμα και εμείς ως Διοίκηση 2014-2019 είχαμε
ζητήσει:
1) Την αποσυμφόρηση των 4 σχολείων της Ορυζομύλων,
αποδεχόμενοι και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, συλλόγων γονέων, μαθητών.
Κινητοποιηθήκαμε προτείνοντας την άμεση λειτουργία των ΕΕΕΕΚ στο Περιστέρι και
στην Αθήνα (έχουν ιδρυθεί με ΦΕΚ από το 2007 και δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα
τα παιδιά να μεταφέρονται στο Αιγάλεω) τη λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού
Γυμνασίου στο Περιστέρι (ΦΕΚ Ίδρυσης 2009) για να αποσυμφορηθεί το δικό μας
τότε ΤΕΕ (στο 6ο ΓΕΛ) – καταφέραμε να λειτουργήσει το 2017.
Ζητήσαμε από την ΚΤΥΠ τη δημοπράτηση των σχολείων στο φάσμα του αυτισμού, αίτημα
που εκκρεμούσε από το 2008 και είχε ήδη εκδοθεί οικοδομική άδεια αναδιαρρύθμισης
στο κτήριο του πρώην 2ου Λυκείου (Θηβών 250). Δυστυχώς δεν ήταν συνεπής στην
έγγραφη δέσμευσή της για δημοπράτηση εντός του 2015 και σήμερα φιλοξενείται
εκεί το 11ο Δημοτικό μετά το σεισμό του Ιουλίου 2019.
2) Μετά από εισήγηση του Συλλόγου
διδασκόντων του Ειδικού Δημοτικού (Ολυμπίας) αποφασίσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο
(13-11-2014) τη μεταφορά και αναδιαρρύθμιση του πρώην 15ου δημοτικού, προκειμένου
να φιλοξενήσει και το Ειδικό Νηπιαγωγείο που ιδρύσαμε με απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου το 2016. Ολοκληρώθηκε η μελέτη από την ΚΤΥΠ εξασφαλίστηκε η
χρηματοδότηση του έργου, δημοπρατήθηκε και όταν ήρθε ο εργολάβος να
εγκατασταθεί (Μάιος 2019) η ΚΤΥΠ διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να εκδώσει
οικοδομική άδεια λόγω ιδιοκτησιακού προβλήματος (;). Η γραφειοκρατία στο
μεγαλείο της.
3) Στις 2-4-2015 με ομόφωνη απόφαση της
ΔΕΠ, ζητήσαμε την τροποποίηση των ορίων εγγραφών των μαθητών σε Ειδικά σχολεία
του Δήμου μας, σύμφωνα με την δυναμικότητα και τη λειτουργία των κτιριακών
εγκαταστάσεων σε συνθήκες ασφαλείας και ποιοτικής εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, ζητούσαμε την ίδρυση
και λειτουργία όλων των απαραίτητων σχολείων της Ειδικής αγωγής μέσα από ένα
Εθνικό Σχεδιασμό σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία πλησίον της κατοικίας των
μαθητών, περιορίζοντας την ταλαιπωρία μεταφοράς τους από τη μια άκρη της
Αττικής στην άλλη.
4) Εξετάζοντας τα στοιχεία των μαθητών
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, νομίζουμε ότι θα πρέπει να γίνουν προτάσεις
για την καλύτερη διαχείριση και κατανομή τους και σε άλλες περιοχές. Για
παράδειγμα το μοναδικό ΕΕΕΕΚ με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες που
λειτουργεί στην Αττική (6ο ΓΕΛ/Μίνωος και Σκρα) ξεκίνησε το 2009-2010 με
ελάχιστους μαθητές περίπου 10, το 2014-2015 είχε 28, το 2017-2018 είχε 48 και
το 2021-2022 έχει 90 εγγραφές και 22 τμήματα.
Οι όροι λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής είναι αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη,
κυρίως του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και του Υπουργείου Εσωτερικών. Οι Δήμοι
δεν έχουν ούτε τη νομοθετική αρμοδιότητα αλλά ούτε και την απαραίτητη χρηματοδότηση
για να αντιμετωπίσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης σε όλο
το εύρος τους. Λόγω κοινωνικής ευαισθησίας με τους πενιχρούς πόρους τους,
προσπαθούν να καλύψουν ό,τι μπορούν. Ο Δήμος μας, με οδηγό τις ομόφωνες
αποφάσεις που αναφέρουμε, πρέπει να κινηθεί άμεσα σε κάθε επίπεδο.»